West Australie; Perth-Monkey Mia - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Martijn en Ieke - - WaarBenJij.nu West Australie; Perth-Monkey Mia - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Martijn en Ieke - - WaarBenJij.nu

West Australie; Perth-Monkey Mia

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ieke

11 Oktober 2013 | Australië, Rockingham

Dag mensen,

Hierbij een berichtje vanuit Rockingham, West-Australië. Het verhaal begint natuurlijk met onze aankomst in Australië! Tja, daar sta je dan met ze tweetjes op het vliegveld in Perth…
Dat is toch een wereld van een verschil met het afscheid op Schiphol en die van het “ tot- weerziens feestje”. Dan treedt de werkelijkheid pas écht in en besef je wat je allemaal achterlaat!

Dus na een emotionele vlucht, hadden we gelukkig een luxe hotel waar we de eerste twee nachten konden bijkomen en ons voorbereiden op deze reis van West-Australië naar Tasmanië. Echter, de tijd heeft ons ook ingehaald. Liepen we 10 jaar geleden nog met onze backpack door Down Under met een lach, nu met een traan…
Wat waren onze backpacks zwaar (lees; rugpijn en om de 10 meter stoppen). Tja, daarom is het nu gelukkig een luxe dat we in bezit zijn van een échte Australische auto, een Ford Falcon 4 liter uit 1994 ( zie foto)! Deze brengt ons nu hopelijk overal naartoe ennnnn…. Tot nu toe zonder problemen en geen verbruik van olie( want ja, ik, Martijn doe nu wel zelf de onderhoud van mijn auto)!

Perth is vooral de stad van de belachelijke prijzen en de vele Aziaten. Ze kunnen beter de naam veranderen in Bangkok of Saigon. Het voordeel is dat bij de Vietnamees het eten wél betaalbaar is en een biertje niet EUR 10 kost, zoals bij een ‘normale’ pub hier...

Na 6 dagen Perth zijn we richting het noorden vertrokken om bij het Nambung National Park (N.P). de Pinnacles te bekijken. Dit valt niet in woorden uit te leggen, bekijk de foto’s. Vanuit daar zijn we richting Kalbarri N.P. gereden waar we hebben overnacht bij een Western Range. Kalbarri N.P. staat bekend om zijn schitterende, ruige kustlijn. Ooh ja, de temperaturen zijn opgelopen tot 30 graden. We klagen niet!!

Daarna zijn we naar het plaatsje Denham gereden, vanuit daar zijn we naar Monkey Mia gegaan. Dit staat bekend om zijn dolfijnen die elke ochtend naar de kust komen om gevoerd te worden. Dus om even een klein beeld te vormen; om 8 uur in de ochtend sta je met zo’n 300 man op een rijtje om naar 2 dolfijnen te kijken die een visje krijgen. Geweldig toch! Helemaal niet touristisch verder…..

In de middag hadden we een spectaculair zeil tourtje geboekt op een catemaran. Echter het zeil ontbrak, dus het werd niet zeilen, maar varen. Onderweg veel dolfijnen en een paar loggerhead- schildpadden en dugongs gezien. Een dugong is familie van de dolfijn, maar daar is alles meegezegd. Hun dag bestaat uit eten van 12 kg zeewier in combinatie met slapen en om de 7 minuten ademhalen aan de oppervlakte. Dus ze zijn behoorlijk lui en vegetarisch, dus een combinatie van Martijn en Ieke.

Helaas was het niet gelukt om een loggerhead schildpad te fotograferen tijdens onze cruise. Want ze zijn behoorlijk schuw en als je met een catemaran komt aanvaren zijn ze zo van de oppervlakte van de zee verdwenen. Gelukkig kwamen we er nog een tegen, deze konden we op ons gemak fotograferen. Dat hij bleef liggen had vooral te maken dat het eb was en dat deze schildpad eigenlijk geen schildpad meer was (zie foto).

Vanuit Monkey Mia zijn we weer naar het zuiden gereden en zoals al vermeld zijn we bij het schrijven van dit reisverslag in het plaatsje Rockingham beland iets ten zuiden van Perth. De planning is dat we verder naar het zuiden gaan en dan richting Albany.

Het volgende verslag zal vanuit Tasmanië worden geschreven.

Groetjes van Martijn en Ieke

PS: we zijn weer bereikbaar op de mobiel wanneer we in Tasmanië zijn gearriveerd.

• 11 Oktober 2013 - 10:22

Marloes:

Wat leuk om wat van jullie te horen avonturiers! En wat een gave foto's. Ik ben mijn spaarvarken al aan het vullen :)! Geniet er nog maar lekker van! Dikke knuffel!

• 11 Oktober 2013 - 11:32

Gert:

Goh, ik dach dat Martijn hoogtevrees had?

Mooi weeertje daarzo!

Gr Gert

• 11 Oktober 2013 - 12:25

Sonja:

Leuk leuk leuk

• 11 Oktober 2013 - 13:09

Pierre:

Goede start en mooie foto's! Veel succes met de lange reis de komende weken, gr Pierre

• 11 Oktober 2013 - 16:44

Noor & Wim:

Kunnen jullie vanavond ook oranje zien voetballen?overigens de rode duivels uit België doen het ook goed! Vandaag eerste herfstdag, Unni had er zin , af en toe een sprint!

Gr N&w

• 11 Oktober 2013 - 21:58

Marijke:

Wel een mooie huwelijksreis hoor. Prachtige foto's, ik hoop dat wij straks op Bonaire ook dolfijnen en schildpadden zullen zien. Die foto's, en natuurlijk andere, stuur ik jullie dan. Bij jullie zomer, hier is het echt herfst aan het worden. We hebben in de avond de haard aan. In Oostenrijk is een dik pak sneeuw gevallen. Het verkeer ontwricht, spekglad en op sommige plaatsen de scholen gesloten. Hans en ik gaan zondag naar Amsterdam en van te voren bij Noor en Wim aan. Gert en Giel gaan morgen naar Groningen met een oplaadwagen om de sloopauto voor Gert op te halen.
    Dikke kus uit Ewijk!

• 12 Oktober 2013 - 00:18

Els Kersten:

Hoi Ieke en Martijn fijn om wat van jullie te horen mooie foto,s en wat mooi daar en volgens mij al lekker bruin geworden dus het was zwaar met de rugzak maar gelukkig hebben jullie nu een auto veel succes met jullie avontuur daar en wacht weer op jullie volgende mail hieruit Nijmegen geen nieuws dikke knuffel van els

• 12 Oktober 2013 - 09:46

Matthijs En Danielle:

Hahaha....je kan mooi schrijven Mattijn! Leuk om te lezen. En zeer mooie foto's!

Dikke knuffel van ons

• 12 Oktober 2013 - 16:20

Pap En Mam:

Hoi Martijn en Ieke wat hebben jullie al een mooie tocht gemaakt, dat konden wij op de foto''s zien,ook
    dat het mooi weer is want jullie zien er lekker bruin uit.Bij ons heeft de herfst zijn intrede gedaan,en dat is ook erg mooi.Met ons is alles goed,en wij zien uit naar het volgende verslag.
    Een dikke zoen van ons beide .

• 12 Oktober 2013 - 16:27

Leo Melkert:

Mooi verhaal. Zien uit naar het volgende. Groeten uit Den Bosch

• 13 Oktober 2013 - 13:05

Piet En Riekje:

Dat is nog eens een huwelijksreis!
    Dikke kus van ons en geniet ervan. We zijn heel benieuwd naar jullie eerste belevenissen in Tasmanië!!
    Groetjes van ons :)

• 13 Oktober 2013 - 21:25

Trudy Kuyltjes:

Leuk om jullie nu zo te kunnen volgen.
    Enjoy it all!

• 13 Oktober 2013 - 22:56

Jacqueline Melkert:

Nou Martijn en Ieke dat is een mooie huwelijksreis met al die prachtige foto's die je laat zien
    en zo lekker bruin al en hier is het herfst met al die regen vandaag.
    Ik kijk uit naar de volgende foto,s van jullie en goede reis verder.

Groetjes Jacqueline.

• 14 Oktober 2013 - 14:28

Paul, Jorien En Yasmine:

Whaha goed verhaal! Leuk foto's :) Have fun!!

• 14 Oktober 2013 - 19:02

Mijke:

Hee luitjes!!

Looking good!!! Kijk ook uit naar het volgende verslag :)

Liefs Mijke

• 14 Oktober 2013 - 21:36

Berty Boesten:

Wat een leuk en interessant reisverslag. Geweldig wat jullie ondernemen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.Ook de foto"s zijn erg mooi.Geniet er maar lekker van.
    kijk uit naar het volgende verslag. Veel liefs, tante Bert Take care

• 17 Oktober 2013 - 00:58

Marleen:

Net terug uit Rome lees ik jullie verslag. Fijn om te lezen dat heetbloedig met jullie gaat. Geniet er van. ED en Marleen

• 23 Oktober 2013 - 11:13

Wim Melkert:

Fantastisch verslag en mooie auto. Ik kon helaas niet eerder reageren in verband met storing laptop.
    Iets meegekregen van alle branden?