9 maanden later..... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Martijn en Ieke - - WaarBenJij.nu 9 maanden later..... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Martijn en Ieke - - WaarBenJij.nu

9 maanden later.....

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ieke

24 Juni 2014 | Australië, Hobart

Hallo Nederland,

De tijd vliegt voorbij, we zijn inmiddels alweer 9 maanden in Australië….. en de afgelopen maanden is er weer veel gebeurd en veranderd hier in het Down Under van Down Under.

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van de zomer, de winter is inmiddels officieel begonnen, hierdoor staat de BBQ inmiddels in de garage en zijn we overgegaan tot het dragen van onze winterjassen en Uggs. Maar……… behalve dat we een paar koude dagen hebben gehad, schijnt nog regelmatig de zon…… de echte winter moet nog beginnen.

De grootste verandering is dat we een nieuwe huisgenote hebben, deze keer geen hamster, maar een hondje. Haar naam is “Wennie”, 3 jaar oud en gelukkig zindelijk in huis! Ze is een kruising tussen een Spaniel met ?? (onbekend) maar de kenner Ieke denkt met een Border Collie. Ze heeft heel veel energie, soms iets teveel, maar dat is goed voor haar baasjes, dan komen zij ook toe aan hun dagelijkse beweging!

Inmiddels kunnen we zeggen, dat de Tasmaanse bevolking onze Nederlandse Stroopwafel niet meer kan weerstaan. Vooral de afgelopen weken gaat de verkoop boven verwachting en kunnen we het eigenlijk niet meer aan met ons tweeën. Vooral onze eigen creatie, stroopwafel met chocolade en sprinkels is erg intrek bij kinderen!!

Wie had dat gedacht; van kantoor pik naar professionele stroopwafelbakker! Maar nu het grootste nieuws…………. in het vorige verslag hadden we al vermeld dat Ieke part- time werkt als tandartsassistente, maar na het schrijven van 70 sollicitatiebrieven en net zoveel afwijzingen, heeft Martijn eindelijk een fulltime baan gevonden!! Aankomende maandag, 30 juni, mag hij weer zijn pantalon en blouse aantrekken, want hij gaat werken op een accountants kantoor, als… je raadt het al… accountant.

Behalve dat een mooie mogelijkheid is om Australische werkervaring op te doen, geeft het ook een opluchting, niet alleen op financieel gebied.

Langzamerhand komt nu alles op zijn plaatsje, werk, vast inkomen en op sportief gebied heeft Ieke haar eerst hockey goals in de Tasmaanse Premier League gemaakt. Terwijl Martijn als voetballer in de 4e klasse nog steeds wacht op zijn eerste officiële goal.

Natuurlijk zijn er momenten, dat we denken, jammer dat we zover weg zitten van vrienden en familie. Graag zouden we langskomen met ons hondje “Wennie” en jullie onze overheerlijke stroopwafels laten proeven….. wie weet in de toekomst.

Wij zeggen, geniet van de zomer in Nederland of Europa.

Cheers,

Martijn en Ieke

• 24 Juni 2014 - 11:48

Linda Eeren:

Wat super op te lezen dat het goed gaat daar! Het is jullie gegund!!
    Lfs Lin en Jermo

• 24 Juni 2014 - 12:01

Natascha Snelder:

Leuke update. Die unieke stroopwafel zou ik wel heel graag proeven. Echt iets voor Ieke! En gefeliciteerd Martijn met je baan. Heel veel succes binnenkort. En geniet lekker van de winter. Doen wij hier in Afrika ook. Zal wel redelijk vergelijkbaar zijn; droge, frisse dagen maar altijd lekker zonnig. Avonden en nachten koud.
    Groetjes, Rex & Natas

• 24 Juni 2014 - 12:39

Jos En Ineke:

Martijn, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Nu dat eerste doelpunt nog....Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben daar al kan ik me het gemis van vrienden en familie enorm voorstellen. Toch ondernemen jullie alles om er daar het allerbeste van te maken en volgens mij lukt jullie dat ook erg goed! Geniet daar ook van want daar mag je samen trots op zijn!
    Liefs uit Wijchen, Groetjes Jos, Ineke , Joost , Lisanne en Thijs van Deelen
    p.s. en n knuffel voor jullie mooie/lieve hond!

• 24 Juni 2014 - 12:55

Fransje Voncken:

Wat geweldig om te lezen. Gefeliciteerd met de baan, dat klinkt goed. Heerlijk dat jullie zo ondernemend zijn. Een inspiratie. Knuffel aan het hondje. Liefs Fransje

• 24 Juni 2014 - 16:18

Pietje:

Eindelijk vaste grond onder de voeten en nu ook naast het huisje boompje, ook een beestje! top, erg gezellig. Fijn dat je eindelijk een baan hebt, helaas voor jou wel iets waarvan ik je een jaar lang iedere dag heb horen zeggen: "dat nooit weer!" hahaha! maar zeer goed om je vanuit die positie verder te oriënteren. Succes en veel plezier!

• 24 Juni 2014 - 18:29

Die Nachbarn:

Hallo ex buurtjes....

Wat geweldig dat jullie je hebben kunnen settelen. En de naam van de hond...wennie...fantastisch. we wensen jullie nog heel veel goeds daar en de stroopwafels...kun je die niet opsturen ;-). Zijn wel heel nieuwsgierig nu.

Groetjes Wim en Wendy

• 24 Juni 2014 - 22:23

Marleen En Ed:

Dag allebei,
    Ieke had al wat in een mail geschreven, maar toch leuk om ook nog wat foto's mee te krijgen. Wat goed dat de puzzelstukjes in elkaar vallen en wat een droppie van een hondje.
    Veel succes en we keep in touch....

• 24 Juni 2014 - 23:11

Kathy:

Ik wil jullie stroopwafels wel eens proeven! Have fun daar!

• 25 Juni 2014 - 21:28

Mijke:

Das lang geleden dat jullie hier wat op hebben geschreven zeg! jeetje!
    maar Martijn, nogmaals gefeliciteerd!! ik ben heel benieuwd hoe de baan je bevalt na inmiddels 1 jaar niet meer op het kantoor te hebben gezeten :)
    Veel plezier met stappen dit weekend, en maak het niet te bont he!!

liefs mijke

• 25 Juni 2014 - 22:31

José:

Hoi Ieke en Martijn,

Wat fijn dat het jullie nu voor de wind gaat! Van je ouders Ieke, waar we vorige week waren hadden we al het goede nieuws vernomen! Ook zij zijn blij!!
    Ik weet niet of Wennie nu de juiste naam is, zou ze/hij ook wenja kunnen heten? Haha
    Super dat jullie stroopwafels goede aftrek hebben.
    We wensen jullie alle twee veel succes,
    Hartelijke groetjes,
    José en Ben

• 27 Juni 2014 - 17:54

Jantiena Orie:

Wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat!! En gelukkig hebben jullie nu allebei een baan. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Martijn. Leuk dat jullie een hondje hebben. We komen de stroopwafels graag een keer proeven!! Liefs en groeten, Paul en Jantiena

• 30 Juni 2014 - 13:57

Berty Boesten:

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan Martijn, geweldig.Ieke, gefeliciteerd met je nieuwe baan, geweldig.Hartstikke leuk hoe jullie alles aanpakken.Goed, dat alles fijn gaat. Heel veel succes met alles, ik denk aan jullie en tot de volgende keer. Heel veel liefs, Berty.

• 08 Juli 2014 - 11:03

Jacobien :

Ieke,

Al heel lang niets van me laten horen, maar lees je verhalen met veel plezier. Ik vind het leuk dat ik je belevenissen op deze manier kan volgen!!
    Ook wij hebben in de planning om down under te gaan. Misschien is het leuk om elkaar te meeten...?
    Ik houd je op de hoogte!
    Succes met alles en hopelijk tot in real life.

Liefs,
    Jacobien.

• 18 Mei 2015 - 20:21

Vince:

Hey, leuk om te zien dat het toch Australie is geworden! Toen we jullie hier in 2010 op bezoek hadden waren de plannen er al en nu is het gewoon gelukt! Ups and down + hard werken, we weten er alles van maar de aanhouder wint.

Groetjes uit sunny Saskatchewan,
    Vince